lundi 13 mai 2013

Certamen literari Sant Jordi 2013

BASES DEL CONCURS DE SANT JORDI 2013
1.    Hi podrà prendre part tot l’alumnat amb matrícula oficial a l’Institut Les Vinyes.
2.    Atenent l’edat dels participants, el jurat procurarà otorgar tots els premis en les tres categories següents, sempre i quan compleixin els requisits mínims d’originalitat i qualitat:
A: Primer i segon d’ESO
B: Tercer i quart d’ESO i PQPI
C: Batxillerat, Cicles Formatius i CACS
D: Categoria de còmic (1r cicle i 2n cicle)
3.    Les obres han de ser originals, inèdites i no premiades en altres certàmens, en llengua anglesa, catalana, castellana o francesa.
4.    Les obres en prosa i en poesia presentades hauran de tenir una extensió recomanable d’un full.
5.    Caldrà que l’autor o l’autora indiqui clarament nom i cognoms, curs i grup, i el premi al qual opti. Es lliurarà al professor o la professora de la llengua, o al departament de dibuix corresponent del grup al qual pertanyi el o la concursant.
6.    Per a la convocatòria del 2013, el termini de presentació dels originals serà el 17 d’abril de 2012.
7.    El jurat és integrat per docents del departament de Lletres de l’Institut Les Vinyes.
8.  El Jurat determinarà els guanyadors en cadascuna de les categories i modalitats i es reservarà el dret de declarar premis deserts. La seva decisió serà inapel·lable.
9. Els premis seran subvencionats pels diferents estamentts de l’Institut Les Vinyes.
10. El veredicte del concurs es farà públic el dia de Sant Jordi, en lloc i hora que s’anunciarà.
11. Els treballs presentats podran recollir-se al departament esmentat en el termini de quinze dies a partir de la data de lliurament dels premis.

Institut Les Vinyes
Sta. Coloma de Gramenet Curs 2012-2013

 
                        Vive la vie
                                    Vive la vie, elle est très courte.
                                    Regarde le ciel et pense qu’il est
                                    de couleur des roses.
Vive la vie comme s’il n’y avait
pas de lendemain.
Pense que la vie prend beaucoup de chemins.

                                    Ouvre tes bras forts à la vie.
                                    Ne laisse rien à la dérive.
Essaie d’être heureux avec ce que tu as à vivre.
Vive la vie !
Souhaila Aanfuf  (2ème ESO-A)




Seulement de l’eau
Quand j’ai besoin de me perdre et d’oublier le monde, je me plonge dans l’eau sans réfléchir. C’est le seul endroit où je suis libre.
Je me sens comme une feuille qui se dégage d’une branche et qui tombe lentement sur le sol.
Je respire profondément et je rentre dans l’eau. Tout est silencieux, sans entendre la voix ennuyeuse ou quoi que ce soit.
Avec l’air que j’ai dans les poumons, je grince comme une boule de bug et je prends les genoux avec les mains.
Je me laisse aller lentement et mon corps flotte à la surface.
Je me taise et je sens comme mon cœur bat et dans mes tympans rebond, en me disant que je ne peux pas rester longtemps subaquatique. C’est comme à l’intérieur de moi, il y avait une armée de centaines de personnes en jouant de la batterie.
Je déballe encore, je touche le fond avec les pieds, et en un coup de pouce, je reviens à la surface.
Je suis rentré dans le monde réel.

                                                                       Carla Vera (3ème ESO-A)


 
 
Le calligramme de l’hibou
À minuit tout le monde dort, mais il y a quelqu'un qui reste éveillé, il est le gardien de la nuit, c'est hibou avec ses yeux come deux ballons qui brillent comme deux lumières. Il reste aux arbres comme une statue en attendant capturer une proie au-dessous de la lumière de la Lune. Des tonalités du couleur de l'automne parmi les arbres, où se cache hibou, comme si c'était l’écorce, en regardant les forêts jusqu'à le soleil revient.
Cristina Esteban (4ème ESO-B) 












Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire